Fa uns dies, passejant per Barcelona vaig veure un paraigües llençat al costat d"una paperera i la temptació va guanyar a la vergonya. El mànec estava trencat , però la tela estava en perfectes condicions. Mentre tornava cap a casa amb el meu trofeu, el meu cap va començar a imaginar que faria amb aquesta tela de pics que tant m"agrada. Fa un temps vaig reciclar un paraigües en unes bosses isotèrmiques i ara volia alguna cosa diferent.
El resultat va ser una còmoda i pràctica bossa per anar a comprar, i ara us explico com ho he fet.
No puedo resistirme a coger las cosas que veo en los contenedores y que creo que se pueden reciclar, darles una nueva vida, no importa que sea un paraguas o una mesita de noche.
Hace unos días, paseando por Barcelona vi un paraguas tirado junto a una papelera y la tentación ganó a la vergüenza. El mango estaba roto, pero la tela estaba en perfectas condiciones. Mientras volvía a casa con mi trofeo, mi cabeza empezó a imaginar que haría con esta tela de topos que tanto me gusta. Hace un tiempo recicle unos paraguas en unas bolsas isotérmicas, y ahora quería hacer alguna cosa diferente.
El resultado fue una cómoda y práctica bolsa para ir a la comprar, y ahora os cuento como lo he hecho.
Pleguem per la meitat la tela del paraigües amb les costures cap a fora i marquem un rectangle amb tota l"amplada i alçada que puguem. També marquem una línia a 3cm del marge superior que servirà per fer el doblec.
Doblamos por la mitad la tela del paraguas con las costuras hacia fuera y marcamos un rectángulo con toda la anchura y altura que podamos. También marcamos una línea a 3 cm del margen superior que servirá para hacer el dobladillo.
Ara cosim els laterals de la bossa amb la màquina de cosir. Si no teniu, també es pot fer a ma.
Ahora cosemos los laterales de la bolsa con la máquina de coser. Si no tenéis, también se puede hacer a mano.
Girem la bossa del dret. i a cada lateral marquem un plec de 4 cm. Això serà el fuelle de la bossa. Assegurem amb agulles.
Giramos la bolsa del derecho. y en cada lateral marcamos un pliegue de 4 cm. Esto será el fuelle de la bolsa. Aseguramos con alfileres.
Cosim el fondo de la bossa amb els plecs marcats.
Cosemos el fondo de la bolsa con los pliegues marcados.
Per fer mes fort la costura del fondo, he fet un voraviu amb dues costures. També he passat un repunt pels doblecs del fuelle, així queden més marcats.
Para hacer más fuerte la costura del fondo, he hecho un dobladillo con dos costuras. También he pasado un pespunte por los dobleces del fuelle, así quedan más marcados.
Ara farem les nanses. Amb els retalls que ens han sobrat dels laterals farem les nanses. Marquem dos rectangles d"uns 8 cm d"amplada i 50 cm de llarg.
Ahora vamos a hacer las asas. Con los recortes que nos han sobrado de los laterales haremos las asas. Marcamos dos rectángulos de unos 8 cm de ancho y 50 cm de largo.
Marquem una línia al centre del costat mes llarg i pleguem els costat cap al centre . Després pleguem per la meitat.
Marcamos una línea en el centro del lado más largo y doblamos los lado hacia el centro. Después doblamos por la mitad.
Passem dos repunts per cada costat i ja tenim la nansa feta.
Pasamos dos pespuntes por cada lado y ya tenemos el asa hecha.
Fem la vora de la part superior i al mateix temps cosim les nanses. Les nanses les cosim a 6 cm del lateral. Per reforçar-les i que aguantin el pes, farem un repunt com es veu a la foto.
Hacemos el dobladillo de la parte superior y al mismo tiempo cosemos las asas. Las asas las cosemos a 6 cm del lateral. Para reforzarlas y que aguanten el peso, haremos un repunte como se ve en la foto.
Aquí no es llença res!! També aprofitem la cinta amb velcro que serveix per tancar el paraigües. La cosim a sobre d"una de les nanses i ens servirà per tancar la nostra bossa.
¡¡Aquí no se tira nada !! También aprovechamos la cinta con velcro que sirve para cerrar el paraguas. La cosemos sobre una de las asas y nos servirá para cerrar nuestra bolsa.
I així queda la nostra bossa.
Y así queda nuestra bolsa.
Plegar-la es molt fàcil i queda així de petita. La podem dur a qualsevol bossa.
Doblarla es muy fácil y queda así de pequeña. La podemos llevar a cualquier bolso.
Ara només cal esperar a que plogui i en trobi d"altres paraigües a les escombraries. Ja tinc unes quantes idees en ment per reciclar-los
Ahora sólo hay que esperar a que llueva y encuentre otros paraguas en la basura. Ya tengo algunas ideas en mente para reciclarlos